Tuesday, March 22, 2011

::Main Bunga Api::

aksi si khalish bermain bunga api...





Hikayat Merong Mahawangsa~~~















"Sampai masa tibanya waktu, redup hati kaum berdua, bila dua jasad menjadi satu, hidup mati jadi bersama".



i luv the phrase.....khamis lalu berkesempatan menonton filem Hikayat Merong Mahawangsa (HMM)...not bad la cite die..i like!!!!

HMM mengisahkan tentang seorang nakhoda dan pahlawan yang bernama Merong Mahawangsa yang dikatakan berasal dari keturunan Iskandar Zulkarnain. Pada tahun 120, Empayar Rom yang ketika itu di bawah pemerintahan Hadrian sementara negara China, Dinasti Han merupakan empayar yang kuat dan telah memperluaskan pemerintahannya ke negara Asia Tengah.

Sewaktu angkatan Rom sedang membaik pulih kapal mereka di Goa, mereka meminta pertolongan Merong Mahawangsa mengiringi Putera Rom ke Langkasuka untuk berkahwin dengan seorang Puteri China yang cantik dari Dinasti Han.

Bagaimanapun, puak lanun dari Geruda telah menculik puteri tersebut dan menjadikannya sebagai tebusan. Dalam pertempuran dengan Geruda, Merong telah cedera parah dan dia telah diselamatkan oleh Kesum yang telah meramalkan tentang kehadiran seorang raja yang bakal menyelamatkan kampung mereka.



nk tau cite ni mcm mane, saksi la sendiri yek! dijamin xkan menyesal, ok!

Saturday, March 19, 2011

hanya ini yg mampu kuberikan~~~~


hari ini 18 Mac 2011
tarikh yang sentiasa berada diingatan
merangkap hari ulang tahun arwah abah
hepy besday abah
yang ke-57 sepatutnya
hanya al-fatihah yang mampu diberikan
moga kamu aman berada disana

kepada DIA kita kembali~~

dari DIA kita datang
kepada DIA kita kembali

kepulangan nenda, Habsah Binti Nasir ke rahmatullah
pada 16 Mac 2011 bersamaan 11 Rabiulakhir 1432H
ketika usianya 80tahun
moga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman
AL-FATIHAH~~~


Thursday, March 17, 2011

kelapa gading??

pernah dengar x kelapa gading?

saya baru pertama kali mendengarnya

permintaan dari sahabat en.tunang utk berubat

hehehe....jenuh mencari

rupenye kat kg saya pun ade buah kelapa ni..

p/s: ni die buah kelapa gading

Wednesday, March 16, 2011

kenduri gotong-royong

kenduri gotong royong sempena perkahwinan maklang saya

2 hari berturut-turut berulang ke kampung

sangat penat

tp saya enjoy!!

tahniah maklang

Friday, March 11, 2011

Lawatan ke Tapak Projek

5 Mac yang lalu saya berkesempatan melawat ke dapur arang kayu dan hutan paya bakau bersama-sama rakan setugas. Lawatan ini bertujuan utk memahami dgn lebih terperinci mengenai pembuatan arang kayu. Lawatan ini bersempena dgn projek arang kayu yg sedang diusahakan oleh syarikat sy bekerja...^_^





Saturday, March 5, 2011

rezeki pagi jumaat..:))



rezeki pagi jumaat
kak syakiroh telah belanja kami sarapan pg
org kata rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari
hehehehe..layan je
thanx akak...
moga akak dimurahkan rezeki....^_^

jumaat::::senyum

mulakan pagi jumaat dengan senyuman
moga jumaat ini membawa keberkatan kepada kite semua..
amin....



video


Lirik Tafakkur - Opick

Sejauh-jauh mata memandang
Sedalam-dalam hati merasakan
Hanya setitik debu yang tertuang
Dalam syair pujian

Lepas hati memandang lautmu
Terheran diri pada langitmu
Berjuta kata tak cukup untuk
Melukis indahmu

Reff:
Melihat bintang alangkah jauhnya
Melihat biru alangkah dekatmu
Melihat hutan melihat gunung
Siapa menjagamu
Mendengar tangis dalam deritamu
Rasakan luka dihari-harimu
Pada siapa air mata ini 'kan mengadu

Hoo..hoo..ha..ha..oh..ohh..ha..ha..
Haa..ha..ha..haa...ha..ha..

Bumi akan sepi
Bangga sementara
A...adakah tempat kembali
A...adakah selain Allah

Back to Reff:

Hoo..hoo..ha..ha..oh..ohh..ha..ha..
Haa..ha..ha..haa...ha..ha..

Thursday, March 3, 2011

saya rindukan die..:((

Tiba2 saya rindukan die
Rindu nk lepak sama2
Rindu nk makan char koew teow sama2
Rindu nk kongsi masalah bersama
Rindu akan gurau sendanya
Rindu akan senyum dan gelak tawanya
Saya rindu semuanya tentang die
Agaknya apa khabar die disana
Masih ingatkah die pada saya
:((

Wednesday, March 2, 2011

layan je...

sempena gaji pertama adik saya yg bongsu, die sepatutnya belanja kami makan burger prosperity Mcd..tp burger tu dh xde, kuciwa mak aku nk mkn burger tu...nk xnk kene la tunggu tahun depan...huhuhuhu..tp sbg ganti, adik blanja kami makan kfc..layan jeee...hehehe....bukan mudah tau die nk blanja sbb adik saya sorang ni kedekut ckit orgnya....:p