Wednesday, February 22, 2012

Minum Air Gula~~~~yarkkkss, sangat xsuke!

Semalam saya aku ada check up untuk MGTT (Minum Air Gula). Seperti ibu2 hamil yg lain, saya juga tidak terlepas utk ambl ujian ini..
;((

Sebabnya simple sahaja. My mom ada diabetes. Kononnya history lah kan. Tapi seingat sayalah, emak dapat penyakit itu pun masa umur pertengahan 40 lebih. Bukan sebab keturunan, tapi sebab pemakanan. Dan my mom masih maintain dengan paras gula yang normal sekarang ini.

Sebab itu bila nurse cakap saya perlu ambil ujian MGTT sebab parent history, rasa cam bengang. Macamlah my mom teruk benar sakit kencing manis, sampai kena cucuk sendiri bagai.
;((
Stress tau.

seriusly, minum air gula ni mmg xbest langsung, tambah2 lg saya bukan penggemar makanan@ minuman yg manis..loya tekak beb...smp tersedak2 masa minum smalam..kluar juga la air mata ni..mungkin bg stengah org gelak2 bila dengar cite ni..tp bg saya ujian ini bagaikan mimpi ngeri..nasib baik la xtermuntah kat c2....gamaknya klu muntah confirm2 la kene minum skali lg...huhuhuhu, xsanggup rasanya

tp akhirnya saya berjaya memuntahkan segala bagai isi perut stengah jam kluar dari klinik tu..huhuhu, bkn dengan sengaja ok..nasib baik la dlm kete tu ade plastik, klu x confirm kene lecture ngan en suami nnt sbb kete bau masham...:p

No comments:

Post a Comment