Tuesday, November 17, 2009

~peRAsaan iNi~

semalam aku dapat panggilan dari ipd taiping
aku diminta hadir ke ipd skali lg untuk membuat pengecaman suspek
berdebar-debar jantungku sepanjang perjalanan ke ipd..
macam2 perkara berada difikiranku..
takut, gelisah semuanya ada..
smp ke bilik siasatan, aku diminta utk membuat pengecaman..
walaupun hampir 12 suspek diletakkan dalam bilik yg sama..
tidak sukar bagi ku utk mengecam peragut tersebut..
xkan ku lupa wajah-wajah itu walaupun hampir 2 minggu kejadian itu berlalu..
geram aku melihat gelagat peragut tu..
mereka masih mampu tersenyum sinis padaku disebalik cermin kaca itu..
sedangkan mereka xtahu akan hukuman yg menanti mereka selepas ini..
sebaik selesai semuanya, aku bergegas pulang..
tak sanggup aku berada lama di situ...
sampai ke kereta, tanganku masih menggigil lg..
nk bawa kereta pun aku xmampu..
mungkin teringat akan kejadian yg lalu....

No comments:

Post a Comment