Thursday, January 12, 2017

Belajar Untuk BERSYUKUR

semalam terbaca satu post seorang sahabat di fb..
dia upload sekeping gambar dan bertulis i'm not longer with A .......(sudah berhenti kerja dengan company A dan bekerja di company yg baru)
gambar tu mendapat sokongan dari sahabat yg lain yg komen nya seakan2 negetif..

bagi aku it's ok klu kita berhijrah ke tempat baru..bagus sebenarnya
kita bekerja dengan persekitaran yg baru, rakan yg baru dan banyak pengalaman yg kita perolehi..seolah2 kita refresh balik diri kita sendiri

tp

awak lupa bahawa masa awak berada di tempat yg lama awak belajar macam2..dari zero hingga awak tahu segalanya..terutama bila awak masuk kerja sebagai fresh graduate, dh tentu awak bermula dari bawah..sepatutnya awak kene bersyukur dan berterima kasih pada company yg lama kerana apa yg awak ada sekarang ini, apa yang awak capai pada hari ini adalah disebabkan peluang yang diberikan.

Ya betul! mungkin layanan atau cara kerja di company yg lama menjengkelkan tp at least dia mengajar awak how to survive..agaknya kalau company yg lama xberi peluang, mungkin awak belum tentu berjaya pada hari ini...sekurang2 nya awak bersyukur la, xperlu untuk memburukkan company yang lama..

*Nota kaki: pengingatan untuk diri sendiri, sejauh mana kita berada di atas, jangan lupa sesekali pandang ke bawah..takut nanti bila terjatuh, kita xmampu untuk berdiri semula,..

No comments:

Post a Comment