Wednesday, January 25, 2017

Al-Fatihah~~

pagi semalam dikejutkan dengan panggilan mak yg mengatakan, mak suha telah meninggal dunia..terkedu aku seketika..suha ni my bff since sekolah lg sampai la..lepas mak call, terus call suha utk dapatkan pengesahan..yes, suha angkat phone tp hanya dengar tangisan dihujung sana...talian diputus kan..

aku text suha, it's ok suha, take your time..

kalau la suha dekat, dh lama aku peluk dia, bagi kata2 semangat. Masa arwah abah meninggal dulu, suha ada disisi aku..

then, i call ewah untuk pastikan sama ada dia tau akan perkhabaran ini..dan ternyata ewah juga terkejut seperti aku. Aku minta dia call Amir, husband suha untuk maklumat lanjut..i call en.suami, bagitahu pasal berita ini..

jenazah di bawa balik ke bukit chandan, kuala kangsar untuk dikebumikan selepas asar..aku dan suami pergi ke bukit chandan pada petang itu..masa ktorg sampai, jenazah ada di dalam masjid untuk disembahyangkan. Aku hanya tunggu di dalam kereta kerana keuzuran ku..

i know that feeling, when we losed someone that we love..it's so hard, but we must faced qada' and qadar... i losed my father 10 years ago..it's take time to recover..

untuk suha, aku doakan ko tabah dan redha dengan pemergian makcik..janji allah itu pasti..kita sebagai hambaNya kena teruskan hidup..doa banyak2, agar perjalanan makcik sempurna di alam sana..sesungguhnya doa anak2 yang soleh dapat membantu arwah..


No comments:

Post a Comment