Saturday, June 19, 2010

cinta pandang pertama???


masihkah korang ingat cinta pertama korang?
aku ingat lg
cinta pandang pertama aku..
atau lebih kepada cinta tepuk sebelah tangan
masa tu aku tingkatan 1 dan dia tingkatan 3
kawanku kata itu cinta monyet
ada aku kisah
yang aku tau aku rasa bahgia je bila nmpk die
aku pun xtau ape keistimewaan die..
nk kata hensem tu biasa je
mungkin kerana karakter die
bermula dari cinta pandang pertama itu
aku mula mengerti erti rindu, kasih dan sayang
yang mengajar aku bahawa hidup ini perlu ada masam manisnya
tawa, tangis, gurau senda, rajuk
semuanya bersatu menjadi satu
yang membentuk warna-warna kehidupan
yang lebih indah dari biasa
pujangga mengatakan cinta pandang pertama sukar dilupakan
ya, aku akuinya
bukan mudah untuk melupakan dia
bertahun juga untuk aku mencari penggantinya
tp ianya bukanlah pengakhiran bg ku
tetapi titik permulaan bagi satu kehidupan yang baru
yang mana aku sedia untuk menghadapinya

No comments:

Post a Comment