Thursday, May 26, 2011

----------- tiada tajuk ------------

siapa kata kawen ni senang
senang kot bg org yg punya duit beribu riban
petik jari je, sume boleh dapat
tp bg saya, sume kene usaha sendiri
dari perkara besar hingga la yg kecil-kecilan
mungkin klu ade arwah, bebanan mungkin berkurangan
org luar mungkin nmpk saya senang ati utk majlis perkahwinan ini
tp dalamannya hanya saya je yg merasai
betapa susahnya saya mengumpul duit utk majlis ini
tanpa bantuan ahli keluarga sendiri mahupun sesiapa
semua org punya kepentingan diri
macam2 dugaan yg terpaksa saya lalui
dari segi wang ringgit, keluarga, kerjaya mahupun tekanan dr sekeliling

kadang2 saya letih dgn semua ini
ada masanya saya terasa give up
ada kalanya saya menangis sendirian
ada sesiapa yg tau?
tiada
hanya saya yg menanggung semuanya

tetapi
saya tdk boleh mengalah
tidak boleh tunduk pd kekurangan ini
saya perlu bangkit
bangkit utk meneruskan perjalanan yg terhenti ini

Ya Allah, ko permudahkan lah segala urusanku ini
sesungguhNya hanya Engkau yg memahami ape yg terbaik buatku

2 comments:

  1. sabar ye kak lang. dulu as pun sama situasi mcm kak lang. terfikir, senang nya org kalau ada bapak lagi. tapi ni sume blh mematangkan kita. blh tambah ilmu di dada. kalau byk urusan org tua yang uruskan, kita pun kurang tahu apa2 sgt

    ReplyDelete
  2. tu la as....kadang2 rasa sangat give up...100% sume kite yg buat...sangat2 letih..

    ReplyDelete